woensdag 2 december 2015

Oude baard

“Siem wat wil je nou?!? Nu kom je al voor de vijfde keer met die kleurplaat naar me toe… Ja daar staat een cadeautje… Een cadeautje, cadeautje, cadeautje, cadeautje!! En ja dat is een schoen! Een schoen! Een schoen! Een schoen!! EEN SCHOEN!!! Nou heb ik het al 10 keer gezegd… klaar dus!”

“Kom je nou weer naar me toe met die @#$%$#!@&* kleurplaat?!? Moet ik nou weer zeggen wat er op staat of wil je me misschien iets duidelijk maken? Ik heb steeds benoemd wat je aanwijst, maar het is nog niet klaar voor je. Je wijst nu weer naar het cadeautje en dan weer naar de schoen… Bedoel je soms dat je een cadeautje in je schoen wil? Wil je misschien je schoen zetten?”

Met een enthousiaste kreet pakt Siem zijn schoen en zet die bij de deur neer. “Aaahhh, dat bedoelde je! Wat knap van je, het is de eerste keer dat je 2 plaatjes achter elkaar aanwijst om ons iets duidelijk te maken. Eigenlijk heb je een klein zinnetje gemaakt. Knap hoor!”

Wat genieten we van Siem die dit jaar voor het eerst bewust wat meekrijgt van alles rond Sinterklaas. Net nu Jorrit dit jaar van zijn geloof af is gevallen en zich vol overgave richt op zijn nieuwe rol als “hulppiet”. Snapt Siem wat schoen zetten is, wijst hij alle plaatjes van Sinterklaas aan en komt hij vol trots uit school met bruine vegen in zijn gezicht!

Dachten we vorig jaar nog dat we het laatste jaar waarin we volledig los konden gaan meemaakten. Zien we dit jaar beide mannen genieten van deze bijzondere periode.

Het moment dat Siem zelf zijn vraagtekens gaat zetten over die oude baard zal niet komen. En wanneer wij het hem gaan uitleggen (of er geen aandacht meer aan besteden) daar hebben we nu nog geen idee van. In elk geval... voorlopig nog lekker niet!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten