zondag 8 januari 2017

Wie houdt het langste vol?

“Nee Siem, niet gooien!” “Als je nu weer je speelgoed door de kamer gooit zet ik je in je bed!” Met een grote grijns pakt Siem een autootje om hem vervolgens een paar meter verderop te laten neerkomen. “Kom maar, nu ga je je bed in!” “Jij wil de strijd aangaan, maar ik houd dit echt wel vol hoor!” “Straks mag je er weer uit!” En een jammerende Siem wordt in zijn bed (waar hij niet zelf uit kan) gezet.

Dit was aan het begin van de tweede kerstvakantieweek. Ook de dagen erna heeft hij regelmatig een poosje in zijn bed gezeten. Hij gooide, ik waarschuwde, hij lachte met zijn ondeugendste blik en gooide weer… Als dit geen uitdagen is dan weet ik het niet meer… Maar elke keer zette ik door en hield ik het vol…

Tekenblaadjes en potloden van Jorrit vlogen van tafel, Siem keek me lachend aan, verdween in bed, ik hield vol…

De kopjes vlogen over de grond, Siem keek me lachend aan, verdween in zijn bed, ik hield vol…

De reclamefolders vlogen van het aanrecht, Siem keek me lachend aan, verdween in bed, ik hield vol…

Maar vanmorgen was voor ons de maat toch wel vol… Gezellig aan ons zondagochtendontbijtje verdwenen de boterhamstukjes van Siem zijn bord zo op de vloer. Waarna weer een trotse blik op zijn (oh zo schattige) smoeltje verscheen. Oké, we hadden hem ook niet gevraagd wat hij op zijn brood wilde… Dus smeerden we een tweede boterham met de duidelijk door Siem aangewezen appelstroop. Maar ook deze verdween verspreid over de grond. Vervolgens bleef hij wijzen op zijn gekookte eitje. “Goed, dan krijg je die eerst, maar daarna eet je je brood op!” Maar ook daarna ging er geen stukje in zijn mond. “Prima! Dan eet je nu niet, maar je krijgt ook niet iets anders te eten!” 

En zo komt het dat Siem al de hele dag op één gekookt eitje leeft. Het trommeltje met de stukjes brood van vanmorgen zetten we af en toe voor hem neer, maar blijft hij demonstratief wegschuiven... Prima, maar WIJ HOUDEN VOL!

Wij houden nog één dagje vol! En morgenochtend? Dan zwaaien we net iets enthousiaster de bus naar school uit!
Afbeeldingsresultaat voor gekookt ei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten