dinsdag 9 augustus 2016

Zomervakantiehumeur onder nul

De eerste twee weken van de zomervakantie zitten erop. Toch mist het echte vakantiegevoel nog… Siem is dit schooljaar gestart in het onderwijs en heeft nu ook 5 weken vakantie. Samen thuis, we moeten echt nog even onze draai vinden.

Nou ja, "WE moeten onze draai nog vinden..." Siem niet hoor, die redt zich prima. Hij is gewoon lekker zichzelf… Hij loopt rond in huis en maakt daarbij grote rommel (spullen uitladen blijft nog altijd favoriet)… Hij pakt de hele dag door telefoon, Ipad of afstandsbediening om duidelijk te maken dat hij filmpjes wil kijken… Hij pakt zeker 20 keer per dag een beker uit de kast om aan te geven dat hij drinken wil (op zich heel knap, maar 20 keer per dag iets drinken is toch echt wel overdreven). En als hij het ergens niet mee eens is vliegen beker, afstandsbediening en speelgoed door te lucht, waarna hij je met een grote grijns aankijkt (hoezo uitdagen?!?)… Dus direct aanspreken, het hem zelf op laten pakken en laten opruimen. Het is denk ik wel duidelijk… Ik heb de hele dag door veel werk aan Siem.

Nou komt het ook nog net zo uit dat Siem niet in de tuin kan spelen omdat er deze weken door 2 timmermannen een tuinhuis gemaakt wordt (de tuin waar hij zichzelf normaal gesproken goed zelf kan vermaken). Is Jorrit de eerste week op scoutingkamp geweest, waardoor het wel heeeeel stil in huis was. Heeft Ralph het de laatste weken voor zijn vakantie extra druk op het werk waardoor hij ook met regelmaat een avond overwerkt. En wil het vakantieweer ook nog niet echt meewerken...

Ik kan bij de pakken neer gaan zitten, gaan klagen en zeuren of ik kan er het beste van proberen te maken. Ik probeer natuurlijk het laatste… Dus zo komt het dat ik elke dag een flink stuk, met Siem in de wandelwagen, ga wandelen. Dat ik ’s avonds regelmatig met een vriendin afspreek. En dat ik samen met mijn zusje en de kinderen een paar nachten uit logeren ben geweest. Ook de keuken heeft een grote schoonmaakbeurt gekregen, alle ramen zijn van binnen en buiten gelapt en de tuin is weer helemaal onkruidvrij. Want dat geeft mij meer een voldaan gevoel dan de hele dag thuis zitten en “niks” doen… Toch zit mijn “zomervakantiehumeur” nog niet op het juiste level en is mijn lontje aan de korte kant…

Vanaf afgelopen weekend heeft Ralph ook vakantie gekregen en om het vakantiegevoel een handje te helpen zijn we meteen voor een paar dagen in de auto gestapt naar het huis van mijn ouders. Zij zijn op vakantie dus voor ons kan het als een prima vakantiehuis fungeren. En om de zorg voor Siem een beetje te verdelen hebben we ook schoonmoeder meegevraagd…

En oma maar denken dat we haar een paar dagen vakantie zo gunnen! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten