zondag 22 juli 2018

In 't kwadraat

Je kent het vast wel... dat je als ouders karaktertrekken bij je kind ziet en dat je dan bij een "negatieve" karaktertrek gekscherend tegen elkaar zegt "Dat heeft die van jou!" of juist bij een "positieve" karaktertrek "Dat heeft hij van mij!" 

Bij ons gaat het in ieder geval regelmatig zo. Pas nog zaten Ralph en ik samen bij de logopediste van Siem en zij vertelde ons over een voorval dat Siem best slim oploste. Ralph reageerde met "Wat is hij toch slim!" waarop ik zei "Dat heeft hij van mij!". Waarna we alle drie in de lach schoten!

Een week later zat ik bij Siem zijn jaarlijkse persoonlijk planbespreking. Daar vertelde de juf dat Siem het soms vertikt om een werkje te maken. Eerder in de week had ze een puzzel voor Siem klaar liggen. Siem schoof hem weg, gooide de stukjes over de vloer, hij deed er van alles mee behalve hem maken... 

Meerdere keren hebben ze de puzzel weer op zijn tafel gezet, maar Siem bleef het weigeren... Normaal gesproken mag Siem na een werkje even op de iPad (zijn favoriete bezigheid), maar die dag dus niet. Als Siem aangaf dat hij op de iPad wilde dan kreeg hij eerst weer de puzzel voor zijn neus. Dit ging de hele dag zo door, maar de puzzel is niet gemaakt...

Tsja, best eigenwijs... 

Eigenwijs maal eigenwijs maakt eigenwijs in het kwadraat...
Hoewel wij natuurlijk net iets te eigenwijs zijn om dat toe te geven!
puzzel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten