maandag 24 juli 2017

Dat is mooi meegenomen!

"Mam, ik vind het niet leuk dat Siem naar het logeerhuis moet zodat wij een paar dagen op vakantie kunnen..."

"Ach Jorrit, ik zie het gewoon als een paar dagen kamp voor Siem... Zoals jij vorige week met scouting op kamp bent geweest gaat Siem nu een paar dagen op kamp naar het logeerhuis!" En dat wij dan een paar dagen samen weg kunnen is mooi meegenomen!

Afgelopen week was Jorrit dus op scoutingkamp en had ik Siem alleen thuis. Vorig jaar was me dit behoorlijk tegengevallen dus nu had ik het goed voorbereid... Zo had ik voor een ochtend opvang voor Siem geregeld zodat ik er zelf even uit kon. Heb ik op een avond met een vriendin op een terrasje een hapje gegeten. En weer een andere dag heb ik (samen met Siem) al wandelend bijgekletst met een andere vriendin.
Dat op de uren die overbleven het zonnetje scheen waardoor Siem lekker veel in de tuin in het zwembad kon was mooi meegenomen!

Helaas heb ik niet kunnen voorkomen dat Siem mij precies tegen de voorkant van mijn teennagel schopte met het gevolg dat die zo laag inscheurde dat het nu, een paar dagen later, nog steeds erg gevoelig is. En helaas heb ik ook niet kunnen voorkomen dat het in mijn rug schoot toen ik overeind vloog omdat Siem bijna uit het zwembad viel (en niet meer verder of terug kon en dat duidelijk niet fijn vond).
Dus dat mijn teennagel en rug komende dagen verder kunnen herstellen is mooi meegenomen!

Vandaag zijn we dus aan het pakken voor een paar dagen logeerhuis voor Siem en een paar dagen bij mijn ouders op de boot voor Jorrit en mij. Een paar dagen vakantie zonder de constante alertheidsfocus... Een paar dagen zonder de filmpjes van Sesamstraat... En paar dagen zonder poepluiers... Gewoon een paar dagen zonder intensieve verzorging voor een ander... Heerlijk!

En dat we even kunnen bijtanken en opladen is mooi meegenomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten