vrijdag 24 februari 2017

Gebruiksaanwijzing

Lieve opa en oma,

Weten jullie nog? Vorig jaar, de carnavalsvakantie? Papa en mama waren op skivakantie en jullie pasten op Jorrit en mij… Ach ik weet wel zeker dat jullie het nog weten! Ik heb me toen namelijk niet zo netjes gedragen en af en toe een heeeeeel klein beetje misbruik van jullie gemaakt…
Lees mijn blog van toen anders nog even terug… http://keepitsiemple.blogspot.nl/2016/02/sorry-opa-en-oma.html Als je die leest dan weet je ook weer dat ik voor de volgende keer een gebruiksaanwijzing zou maken. Nou hier is die…

Spelen met water
Speelde ik de vorige keer nog graag met water uit de wc. Nu kan ik bij de hendel van de kraan in de keuken… Ik zet de kraan alleen niet open om te spelen. Nee, ik gebruik hem om water voor mezelf te pakken. Uit de kast pak ik een beker die ik onder de kraan houd. De beker goed recht houden en de kraan weer uitzetten wil nog niet altijd lukken. Dus mocht je het water horen stromen dan is het wel goed om even te gaan kijken in de keuken…

Frietjes eten
Weten jullie nog dat we vorig jaar frietjes gingen eten in een restaurant? En dat ik de frietjes zelf wilde eten? De mayonaise smeerde ik over de tafel, op het raam en door mijn haar… Nog steeds eet ik heel graag frietjes, nog steeds het liefst met veel mayonaise en nog steeds stop ik ze het allerliefste zelf in mijn mond! Nu hebben mijn papa en mama er iets op bedacht… Frietjes eet ik nu in mijn hemd, vervolgens ga ik lekker onder de douche en dus helemaal fris mijn bed in. De tafel en mijn stoel poetsen ze af met een doekje en tijdens het eten zorgen dat ze zelf buiten het bereik van mijn mayonaisehanden zitten… En weet je wat er nu al klaar ligt in de vriezer? Inderdaad een grote zak frietjes en een doos met frikadellen!

Verschonen
Vorig jaar deden jullie mij na elke poepbroek onder de douche. Voor mij wel lekker, maar voor jullie veel werk. Afgelopen weken word ik regelmatig op de wc gezet. Knap hè, dat het me dan vaak lukt om de boel te laten lopen! Zelf aangeven wanneer ik moet lukt me nog niet. Dat is dus wel een beetje “gokken”

Uit logeren
Komende week ga ik 3 dagen en dus 2 nachten naar het logeerhuis. Er wordt daar goed voor mij gezorgd en jullie hebben dan je handen wat meer vrij. Ik heb het daar prima, jullie hoeven je geen zorgen om mij te maken. Zullen we wel afspreken dat jullie op die dagen Jorrit wat extra aandacht geven? Voor Jorrit is het ook vakantie en die verdient ook wat aandacht voor hem alleen!

Ik heb er al heel veel zin in! Tot morgen opa en oma! Dikke kus, Siem
Afbeeldingsresultaat voor bord friet frikadel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten