zondag 8 februari 2015

Lieve sterke mama

24 uur later
Vandaag denk ik in gedachten vaak terug aan gisteravond. Wat een sterke en krachtige vrouw! En ja, ik weet wel dat je weinig keus hebt, maar dan moet je het toch nog maar zien te doen. Hoe het te doen is voor iedereen anders. Jij weet je schouders eronder te zetten…

2 jaar eerder
Siem zit nu 2 jaar op het KDC. Om de belangen van de kinderen te behartigen is er een cliëntenraad. Ze zoeken nieuwe ouders voor de cliëntenraad. En zo rol ik er in. Daar ontmoet ik ouders van andere kinderen, waaronder jij, lieve sterke mama. Acht keer per jaar vergaderen we. Na de vergaderingen is er ook tijd om bij te kletsen en persoonlijke zorgen met elkaar te delen. Veel zorgen om de gezondheid van jullie lieve mannetje heb je de afgelopen 2 jaar gehad. Geen tijd meer om te werken, 24/7 zorgen hebben en zorgen voor je kleine mannetje.

2 maanden geleden
We hebben een vergadering. Voor het eerst sinds lange tijd ben je er weer bij. Je vertelt ons over de afgelopen maanden en dat het leventje van je kleine mannetje een paar keer aan een zijden draadje heeft gehangen. Maar elke keer weet hij weer op te knappen. Positief kijk je de toekomst te gemoed!

Gisteravond
Wanneer iemand stopt bij de cliëntenraad dan bedanken we die persoon door te trakteren op een etentje. Gisteravond zaten we in een restaurant te genieten van een drie gangen menu. Jij vertelde en wij luisterden, ondertussen een traantje wegpinkend. Je vertelt over de afgelopen 2 maanden. Over hoe je af en toe even stil staat, maar vooral ook hoe je door gaat.

Anderhalve maand geleden
Het is zondagmiddag. Jorrit heeft de generale repetitie voor het kerstconcert. Ik heb Siem even meegenomen en samen luisteren we een paar liedjes. Dan begint het kinderkoor “Mag ik dan bij jou?” van Claudia de Breij te zingen. Snel trek ik Siem op schoot en laat de tranen achter zijn rug over mijn wangen lopen. Ik kan alleen nog maar aan het berichtje van een uur eerder denken… 
“Ons lieve kleine mannetje is vanmorgen een sterretje geworden…”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten