vrijdag 25 maart 2016

Aap

In een eerdere blog heb ik jullie verteld hoe wij al jaren bezig zijn om bij Siem een eerste woordje te ontlokken. Mocht je het terug willen lezen:  http://keepitsiemple.blogspot.nl/2015/03/hoe-klinkt-zijn-stem.html

Een jaar geleden dachten we dat het zover was en oefenden we met “papa”. De eerste “pa” kwam uit zijn mond maar helaas is het daarbij gebleven. Dat was jammer en een kleine teleurstelling, maar het gaf ons ook een beetje hoop. Hij probeerde namelijk echt te imiteren. Hij keek naar onze mond en probeerde het na te doen. Dan moet er toch een keer een eerste woordje komen?!?

En jawel nu, na ruim 7 jaar, is het dan toch echt zover!! Een paar weken geleden werd ik getrakteerd op Siem zijn eerste woordje… Ik legde Siem in bed. Verspreid door zijn kamer lagen verschillende knuffels. In een hoek lag een grote apenknuffel. Hij wees die kant op en zei “AAP”. Ik vroeg hem wat hij zei en hij herhaalde het! Hij zei echt heel bewust AAP!

Ondertussen zegt hij het soms uit zichzelf, maar vaker als we vragen: “Siem wat kan je zeggen?” of “Siem wat ben je…?” Met de glimlach en trotste blik naderhand laat hij zien zelf misschien nog wel trotser te zijn dan wij!

En weet je, eigenlijk vinden wij het wel een heel slim eerste woord… Zo hoeft hij niet te kiezen; wat wordt mijn eerste woordje; zeg ik eerst papa of toch eerst mama… AAP kan gewoon voor ons allebei! Sterker nog… Van ons mag hij het tegen iedereen zeggen! Scheelt een heleboel verschillende woordjes aanleren. En wij, wij kunnen er geen genoeg van krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten